fbpx

Sjømatbedriftene oppretter egen arbeidsgiverportal

Logo Sjømatbedriftene

Før sommeren sendte Sjømatbedriftene ut en undersøkelse til alle medlemsbedrifter for å kartlegge hvilke arbeidsmiljørettslige problemer og utfordringer medlemsbedriftene forholder seg til i det daglige. Undersøkelsen hadde til hensikt å danne grunnlag for utvikling av en arbeidsgiverportal, som opprettes i disse dager på Sjømatbedriftenes nettside. Gjennom arbeidsgiverportalen ønsker vi å gi arbeidsgivere i fiskeri- og sjømatnæringen støtte, informasjon og veiledning innen arbeidsrett.

Tilbakemeldingene vi har fått viser at de aller fleste har hatt arbeidsmiljørettslige problemstillinger knyttet til ulike arbeidstidsordninger. Flere uttrykker dessuten at de har måttet håndtere både midlertidige og varige opphør av arbeidsforhold. Flere ønsker mer informasjon om krav til innhold i arbeidskontrakt, samt hvordan man best kan tilrettelegge det fysiske og psykososiale arbeidsmiljøet.

Det er dessuten stor etterspørsel etter maler på det arbeidsrettslige området, fortrinnsvis mal på arbeidskontrakt og maler på oppsigelse og avskjed.

Sjømatbedriftene takker for tilbakemeldingene og oppfordrer samtidig til å være aktive bidragsytere for videreutvikling av arbeidsgiverportalen.

 

Andre aktuelle saker

Påmelding til Sjømatdagene 2025 er nå åpen!

Påmelding til Sjømatdagene 2025 er nå åpen!

Bli med på Sjømatdagene 2025 på Scandic Hell i Stjørdal! Vi har gleden av å invitere alle med interesse for sjømatnæringen til årets store begivenhet – Sjømatdagene 2025, som finner sted på Scandic Hell i Stjørdal. Programmet byr på engasjerende foredrag og rikelig...

les mer

Ta kontakt

Boks 639 Sentrum, 7406 Trondheim
Tlf: +47 73 84 14 00
Besøksadresse:
Dronningens gate 7, 6. etasje
E-post: post@sjomatbedriftene.no
Personvernerklæring

Få nyhetsbrev

Abonner på vårt nyhetsbrev om du vil holde deg oppdatert på vår aktivitet og aktuelle saker for sjømatnæringa.